A kezdetek......
1. 424247 sorozatszámú gőzmozdony
Ezt a gőzmozdonyt még édesapám is javította a szerelőműhelyben, amikor még kézzel tették fel a "csatlókat". Ezt a mozdonyt pályakezdőként én már nem vezettem, de a 60-as években még Szombathely-Budapest között szállították az utasokat.
Jelenleg is vannak a barátaim között olyan kollégák, akik még szolgálatot teljesítettek ezen a mozdonyon.
2. AB motorkocsi
1973-ban ezen a motorkocsin kezdtem első szolgálataim letöltését és tapasztaltam meg a mozdonyvezetés, mint szakma és hivatás minden szépségét.
3. M28 sorozatszámú tolatómozdony
Ez volt az a mozdony, mellyel 30 km/h átlagsebességel tettük meg a távot Szombathely és Szolnok között. Több napig tartó szolgálatban "pilótaként" kísértük a kis dízelmozdonyt.
3. M31-es sorozatszámú tolatómozdony
Ezen a mozdonyon tanultam meg a szombathelyi Rendező pályaudvaron
a tolatást, a szerelvények összerakását.
4. M44-es sorozatszámú mozdony
Ezzel a mozdonnyal először tolatási feladatokat végeztem, később tolató vonatokat továbbítottam vele. Aztán Balatonfüred irányába személyvonatokat is célhoz juttattam vele.
5. ABb motorkocsi
Eleinte dupla ABb motorkocsi húzta a budapesti gyorsokat. Én Szombathely és Pécs között közlekedtem a gyorsvonattal.
Dízelmozdony sorozat:
2. AB motorkocsi
1973-ban ezen a motorkocsin kezdtem első szolgálataim letöltését és tapasztaltam meg a mozdonyvezetés, mint szakma és hivatás minden szépségét.
3. M28 sorozatszámú tolatómozdony
Ez volt az a mozdony, mellyel 30 km/h átlagsebességel tettük meg a távot Szombathely és Szolnok között. Több napig tartó szolgálatban "pilótaként" kísértük a kis dízelmozdonyt.
3. M31-es sorozatszámú tolatómozdony
Ezen a mozdonyon tanultam meg a szombathelyi Rendező pályaudvaron
a tolatást, a szerelvények összerakását.
4. M44-es sorozatszámú mozdony
Ezzel a mozdonnyal először tolatási feladatokat végeztem, később tolató vonatokat továbbítottam vele. Aztán Balatonfüred irányába személyvonatokat is célhoz juttattam vele.
5. ABb motorkocsi
Eleinte dupla ABb motorkocsi húzta a budapesti gyorsokat. Én Szombathely és Pécs között közlekedtem a gyorsvonattal.
6. M40 sorozatszámú dízelmozdony
Ez a mozdony kizárólag személy- és gyorsvonatokat továbbított országszerte.
7. M41 sorozatszámú dízelmozdony
Ezt a mozdonyt "csörgőnek" becézték a mozdonyvezetők, nagy hangja miatt.
7. M61 sorozatszámú dízelmozdony (Nohab)
A tapolcai kollégák "ékszerdoboza" volt. Mikor a szentgáli dombot meglátta a Bakonyban, a mozdony "elsírta" magát.
8. M62 sorozatszámú mozdony
Az oroszok gyöngyszeme a legmegbízhatóbb mozdony volt. A 12 hengeres dízelmotorba az erőt Moszkvics kormánykerékkel lehetett életre kelteni.
9. M62 sorozatszámú re-motorizált dízelmozdony
A mozdony szürke teteje arról árulkodik, hogy az "agyában" több a szürkeállomány. A vezérlést itt már komoly elektronika, egy számítógép látja el. A "pilótafülke" már légkondicionált.
10. M63-as sorozatú dízelmozdony
A legszebben formatervezett mozdony.
Székesfehérvár állomáson leszálltak a mozdonyvezető gyakornokok, akik nagyon dícsérték a mozdonyt és vezetőjét. Na vajon ki nézeget ki az ablakon?
Az M63-002 számú mozdony a legkedvesebb mozdonyom volt, a képen éppen Németh Laci bácsi - aki már sajnos nincs közöttünk - Budapest Déli Pályaudvaron átvizsgálja a mozdonyt.
EZ A MOZDONY 160 km/h maximális sebességre lett volna képes, ha a sinek is így akarták volna.
Végre megérkeztünk a Délibe, és a szolgálat leteltének örömére elsiettünk sörözni....
Ez a mozdony gyönyörűen felújítva a fővárosi Vasúttörténeti Parkban tölti nyugdíjas éveit.
11. Bz motorkocsi
A nagy mozdonyok után megkerestem a legkissebb mozdonyt és itt pihentem ki az élet fáradalmait, nyugdíjas éveim előtt.
Villanymozdony sorozat
A mágneses tértől nagyon féltem, ezért villanymozdonyok az életemben nem kaptak szerepet.
11. Kandó
12. V43 sorozatú villamos mozdony
13. V63 sorozatú villamos mozdony
14. Taurus
"Osztály vigyázz! Fogadás jobbról, zászlónak tisztelegj!" Mikor ez a mozdony - mely Kádár Jánost szállította - megjelent a pályaudvaron, még a madarak sem repülhettek, mindenki vigyázzban állt.
"Osztály vigyázz! Fogadás jobbról, zászlónak tisztelegj!" Mikor ez a mozdony - mely Kádár Jánost szállította - megjelent a pályaudvaron, még a madarak sem repülhettek, mindenki vigyázzban állt.
Remélem tetszett Önnek/Neked a nosztalgia, ha kérdésed, véleményed, észrevételed van, keress az alábbi e-mail címen:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése